everything

اسب ها دسته ای هستند . پستانداران دارای سم. آنها همچنین دارای دم های بلند ، موهای کوتاه ، نیم تنه عضلانی ، گردن های ضخیم بلند و سرهای کشیده هستند. به دلیل اهلی شدن ، آنها در سراسر جهان یافت می شوند.طبق موزه تاریخ طبیعی آمریکا ، اسب ها بیش از 50 میلیون سال در کره زمین زندگی کرده اند. طبق گفته های American ، اولین اسب ها از آمریکای شمالی منشأ گرفته و سپس در آسیا و اروپا گسترش یافتند. اسب های مانده در آمریکای شمالی حدود 10 هزار سال پیش منقرض شده و با استعمار اروپاییان دوباره معرفی شدند.طبق گفته دانشگاه ایالتی اوکلاهما ، اعتقاد بر این است که اسبها برای اولین بار در آسیا بین 3000 و 4000 قبل از میلاد اهلی شدند. در آن زمان اسب ها بیشتر برای شیر و گوشت استفاده می شدند. سرانجام ، اسب ها به عنوان نوعی حمل و نقل حیوانات ، به گاوها پیوستند.

اندازه
بیش از 400 نژاد مختلف اسب وجود دارد. اسب ها از سم تا شانه می توانند به اندازه (175 سانتی متر) و وزن آن نیز 998 کیلوگرم باشد. اسبهای کوچک نیز وجود دارند. کوچکترین نژاد اسبها می توانند از سم تا شانه به اندازه 76 سانتی متر باشند و فقط 54 کیلوگرم وزن دارند.

زیستگاه
اسبها تقریباً در هر کشور دنیا و هر قاره به جز قطب جنوب یافت می شوند. به گفته دانشگاه ایالتی اوکلاهما ، به عنوان مثال ، حبشه در اتیوپی یافت می شود ، بودیونی از روسیه ، دلیبوز از جورجیا و ارمنستان ، مصری از مصر و کلرادو رنجبرد از دشت های کلرادو آمده است.

عادت ها
اسب ها حیوانات بسیار اجتماعی هستند. آنها در گروه هایی به نام گله زندگی می کنند. به گزارش نشنال جئوگرافیک ، در طبیعت اسب ها در گله هایی زندگی می کنند که از سه تا 20 حیوان تشکیل شده و توسط یک نر بالغ هدایت می شوند که اصطلاحاً آن را نریان می نامند. بقیه گله ها از ماده ها و بچه های آنها تشکیل شده است.

رژیم غذایی
اسبها گیاهخوار هستند. این بدان معنی است که آنها فقط گیاهان را می خورند. به طور معمول ، اسب ها علف می خورند ، اما اسب های اهلی اغلب با سبوس ، جو دوسر ، جو و یونجه تغذیه می شوند. طبق گزارش The Humane Society ، یک اسب خوب تغذیه هر روز 1 تا 2 درصد از وزن بدن خود را مانند گیاهان علفی یا یونجه می خورد. به اسبهای اهلی نیز بلوک های نمک و مواد معدنی داده می شود تا لیس بزنند. این برای تکمیل تغذیه ای است که اسب ها از غذای خود می گیرند.اسب ها برخلاف گاوها فقط یک معده دارند و کوچک است. بنابراین برای دریافت غذای کافی ، یک اسب باید در طول روز چرا کند.

فرزندان

اسب ها پس از حدود 11 ماه حاملگی متولد می شوند. برخی از افراد به اشتباه اسب های بچه را پونی می نامند. در حقیقت ، فرزندان اسب را کره می نامند. طبق دائرالمعارف بریتانیکا ، اسب ها اسب های بالغ هستند که کوتاهتر از 147 سانتی متر هستند. اسبهای شتلند و ولز نژادهای پونی رایج هستند.

حقایق دیگر
بسیاری از مردم تصور می کنند که موستانگ ها اسب های وحشی هستند ، اما آنها از نوادگان اسب های اسپانیایی هستند که اسب های ایبری نامیده می شوند. به عنوان فرزندان اسب اهلی ، از نظر فنی موستانگ ها اسب های وحشی هستند و اسب های وحشی نیستند.اسب ها چهار سرعتی دارند که به آنها راه رفتن گفته می شود. آنها راه می روند (سرعت کم) ، تروت (کمی سریعتر از راه رفتن) ، کانتر (سریعتر از یک تاس) و گالوپ (سریع ترین راه رفتن اسب).اسب پونی Faeroes در جزایر Faeroe در اقیانوس اطلس شمالی یافت می شود. این یکی از قدیمی ترین نژادهای اسب است. این نژاد بسیار نادر است ، تا حدی که تقریباً منقرض شود.

Warmblood مجارستانی به عنوان نژادی از اسب های ورزشی پرورش داده شد. طبق گفته دانشگاه ایالتی اوکلاهما ، اینها برای دراژ ، رویداد ، پرش از نمایش و رویدادهای ترکیبی رانندگی استفاده می شوند.طبق گفته دانشگاه ایالتی اوکلاهما ، کلمه Equus از یک کلمه یونانی باستان گرفته شده است که به معنی "سرعت" است.

نوشته شده در سه شنبه 17 فروردين 1400ساعت 13:43 توسط nazi


آخرين مطالب
» <-PostTitle->

 Design By : Pichak