everything

خواص سیر آنقدر زیاد است که با خواندن فواید و خواص آن ممکن است خود را مجبور کنید در هر وعده غذایی و در طول روز از آن استفاده کنید ، اما در بعضی موارد باید در مصرف سیر احتیاط کنید.

سیر شامل چه موادی است؟

به طور خلاصه ، اما مفید ، این گیاه سرشار از اسید فولیک ، ویتامین C ، کلسیم ، آهن ، منیزیم ، پتاسیم و مقدار کمی روی و ویتامین های B2 ، B1 و B3 است.

فواید و خواص سیر:

سال هاست که از سیر برای تصفیه خون استفاده می شود. این گیاه حاوی ترکیبات گوگردی است که سیستم ایمنی بدن را تحریک کرده و به طور بالقوه تومورهای سرطانی را از بین می برد.خوردن این گیاه مجاری تنفسی و خون را پاکسازی می کند ، بنابراین باعث کاهش تنگی نفس و گاهی اوقات درمان آن می شود.

سیر باعث روشن شدن پوست و قرمزی گونه ها و پاک شدن روده از عفونت به ویژه در کودکان می شود. این خاصیت محافظی در برابر تیفوئید و دیفتری و داروی سیاه سرفه و آبله مرغان است.

عفونت های تنفسی را درمان می کند.

برای تسکین درد دندان ، این گیاه را چند بار در روز به صورت لثه و دندان بمالید.

گیاه له شده را روی زگیل قرار دهید تا از شر آن خلاص شود.

برای درمان سینوزیت ، چند حبه سیر خرد شده را در کره سرخ کرده و به همراه نان سرو کنید.

یک حبه از این گیاه را ریز خرد کرده و با کمی آب میل کنید تا نفخ معده ، یبوست و درد معده برطرف شود.

با جویدن کاهو ، جعفری یا خوردن شیر ، سیب یا عسل بوی سیر از بین می رود. همچنین مقداری چای خشک در دهان خود قرار داده و آن را ببلعید.

مصرف روزانه نصف یا یک حبه خام این گیاه توصیه می شود.

مصرف پماد غلیظ سیر ممکن است باعث تحریکات پوستی و حتی سوختگی های خفیف شود.

فواید و خواص باورنکردنی سیر چیست؟

از دیگر موارد استفاده این گیاه می توان به استفاده از آن برای درمان تب ، سرفه ، سردرد ، درد شکم ، گرفتگی سینوس ، نقرس ، روماتیسم ، بواسیر ، آسم ، برونشیت ، تنگی نفس ، فشار خون پایین ، قند خون پایین ، قند خون بالا و گزش مار اشاره کرد. . تبدیل می شود. همچنین از سیر برای مقابله با استرس و خستگی و حفظ سلامت کبد استفاده می شود.

مالیدن این گیاه به مژه ها و جوش های پلک باعث از بین رفتن آنها می شود.

قرار دادن چند روزه این گیاه روی ذرت ها و زگیل ها باعث درمان آنها می شود.

سیر یکی از سبزیجاتی است که می تواند از بسیاری از سرطان ها جلوگیری کند. از سرطان روده بزرگ ، پستان ، معده ، پروستات و مثانه جلوگیری می کند.

سیر برای درمان بیماری های مختلف از جمله آسم ، برونشیت ، روماتیسم ، نقرس ، میخچه و زگیل ، دندان درد ، سوزش و فشار خون مفید است. همچنین سنگ کلیه را خرد می کند و در ضد عفونی دستگاه ادراری و عفونت های واژن و مثانه مفید است.

مصرف روزانه نصف لیوان از این گیاه و عصاره لیمو ترش به طور قابل توجهی در رفع گرفتگی عروق تأثیر می گذارد.

سرفه ، سرماخوردگی و گرفتگی قفسه سینه را برطرف می کند.

با عفونت های دستگاه گوارش مبارزه می کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

برای افراد مبتلا به پرکاری تیروئید مفید است زیرا منبع عالی ید است.

ویتامین C در درمان اسکوربوت موثر است.

برای سلامت قلب مناسب است و با انواع بیماری های قلبی عروقی مقابله می کند.

سیر برای رفع سرماخوردگی ، سرفه و گرفتگی قفسه سینه
برخی افراد از سیر برای جلوگیری از سرطان معده ، سرطان پستان ، سرطان پروستات و سرطان ریه استفاده می کنند. از این گیاه برای درمان سرطان پروستات و مثانه نیز استفاده می شود. سیر همچنین برای درمان بزرگ شدن پروستات ، دیابت ، آرتروز ، آرتروز ، رینیت آلرژیک (تب یونجه) ، اسهال مسافرتی ، فشار خون بالا در اواخر بارداری ، سرماخوردگی ، پیشگیری و درمان عفونت های باکتریایی و قارچی استفاده می شود.

با افزایش سطح انسولین قند خون را تنظیم می کند.

آنتی اکسیدان قوی آن رادیکال های آزاد را که باعث پیری و بیماری می شوند خنثی می کند.

با رقیق سازی خون از لخته شدن خون جلوگیری می کند ، بنابراین خطر سکته را کاهش می دهد.

خاصیت ضدالتهابی دارد.

معایب سیر:

مادران شیرده نباید زیاد سیر بخورند زیرا طعم شیر آنها را تغییر می دهد و ممکن است کودک شیردهی را متوقف کند.

مصرف زیاد گیاه باعث سرگیجه ، افت فشار خون ، آلرژی می شود و در موارد نادر منجر به خونریزی می شود.

به نظر نمی رسد که سیر بر متابولیسم دارو تأثیر بگذارد ، اما بیمارانی که از داروهای ضد انعقاد خون مانند آسپرین استفاده می کنند باید مراقب سیر باشند و از لخته شدن خون جلوگیری کنند. بنابراین افرادی که جراحی می کنند باید 7 تا 10 روز قبل از جراحی از خوردن این گیاه خودداری کنند زیرا باعث طولانی شدن زمان خونریزی می شود.

زنان باردار یا شیرده نباید از این گیاه استفاده کنند.

برخی از افراد از روغن سیر برای درمان عفونت های قارچی ، زگیل و میخچه استفاده می کنند. با این حال ، تحقیقات علمی نشان می دهد که این گیاه می تواند درم را درمان کند. اینها عفونت های قارچی مانند پای ورزشکار هستند ، اما اثبات نشده است که این روغن گیاهی روی زگیل و میخچه کار می کند.

مصرف این گیاه در بارداری به طور کلی در صورت مصرف به مقدار مناسب بی خطر است. سیر در صورت مصرف در دوزهای درمانی معمولاً در دوران بارداری خطرناک است.

هنگامی که این گیاه بر روی پوست استفاده می شود ، به طور کلی می تواند خطرناک باشد. سیر می تواند به صورت سوختگی به پوست آسیب برساند.
این گیاه برای عموم مردم ایمن و ایمن است. سیر می تواند باعث بوی بد دهان ، احساس سوزش در دهان یا معده ، سوزش معده ، نفخ ، حالت تهوع و استفراغ ، بوی بد دهان و اسهال شود. این عوارض جانبی معمولاً در سیر خام بیشتر دیده می شود. این گیاه همچنین می تواند خطر خونریزی را افزایش دهد. آسم و سایر واکنش های آلرژیک در افرادی که این گیاه را مصرف می کنند نیز ممکن است.

بیماری هایی که این گیاه در آنها بی اثر است:

دیابت به نظر نمی رسد سیر در درمان قند خون بالا موثر باشد.

کلسترول بالا تحقیقات زیادی در مورد اثرات سیر بر چربی خون ، کلسترول خون و تری گلیسیرید انجام شده است. با این حال ، نتایج متفاوت است.

نوشته شده در سه شنبه 19 اسفند 1399ساعت 13:34 توسط nazi


آخرين مطالب
» <-PostTitle->

 Design By : Pichak