everything

این شمخال ، بهشت ایران ، بهشت خراسان است. وقتی وارد آن می شوید ، باید به انتهای آن بروید ، در غیر این صورت اگر برگردید بهتر است. هیچ گزینه ای وجود ندارد. دره شمخال با شیب ملایم از روستایی به همین نام شروع می شود. چشمه های مختلف ، آبشارهای زیبا ، درختان لمس کننده آسمان ، جریان آب زلال ، دیوارهای صخره ای مرتفع و قوی تنها بخشی از جاذبه های این دره است. اتاق ها ، حمام ها و غارها در این مکان بسیار زیاد و غیرقابل توصیف است. خنکی دره ، صدای آرام کننده گوش و آرامش آب و گرمای هوا را نوازش می دهد ، درون را آرام می کند و چشم ها را متحیر می کند. این شکوه ، زیبایی و قدرت مسحور روح ذاتاً است. باید همه چیز را رها کرد ، هیچ خیالی وجود ندارد ، فقط حقیقت است.

دره شمخال

دره شمخال به عنوان جاذبه ای طبیعی در قوچان خراسان. دره شمخال دارای طبیعت بی نظیر با دیواره های طولانی و عرض کم است. طول این دره حدود 18 کیلومتر است و ارتفاع دیواره آن تا 200 متر تخمین زده شده است. این دره شیب ملایمی دارد که در ورودی آن روستایی به همین نام در یک منطقه مسکونی متراکم واقع شده است. در ورودی دره یک رودخانه فصلی وجود دارد. در فاصله 10 کیلومتری ورودی دره ، یک حمام آب تماشایی وجود دارد که در تابستان پذیرای تعداد زیادی از گردشگران است. پوشش گیاهی دره شامل گردو ، انجیر ، زردآلو ، چنار ، بید ، صنوبر ، تمشک ، خزه ، گیلاس ، گون ، زرشک ، زالزالک و سایر گیاهان وحشی و دارویی است.دره شمخال پیچ و خم های بسیاری و جاذبه های بسیاری دارد زیرا در پشت هر پیچ چشم اندازهای منحصر به فردی را ارائه می دهد.

احتیاط در مورد دره شمخال

احتمال جاری شدن سیل در دره وجود دارد ، بنابراین حتما قبل از رفتن به دره هوا را بررسی کنید ، زیرا با وجود دیواره های بلند دره ، فرار در هنگام طغیان بسیار دشوار و حتی غیرممکن است. این دره به دلیل مسیر پیچ در پیچ و گاهی صعب العبور و همچنین پیاده روی رودخانه برای افراد زیر 12 سال و بالای 50 سال توصیه نمی شود.

پوشش گیاهی دره شمخال

پوشش گیاهی این منطقه بیشتر گردو ، انجیر ، زردآلو ، چنار ، بید ، صنوبر ، تمشک ، خزه ، گیلاس ، گون ، زرشک ، زالزالک و سایر گیاهان وحشی و دارویی و صدها گیاه وحشی و دارویی دیگر است. دره شمخال با پوشش گیاهی سبز و آب زلال ترکیب شده و نمای زیبایی و رنگارنگ از آثار با گذشت زمان ، مانند شکستگی و منافذ ، بر روی دیوارها دیده می شود.عطر درختان گردو عطر و بوی زندگی را در ابتدای مسیر با رایحه و رطوبت دیواره های سنگی پراکنده می کند.

هرچه تعداد تمشک وحشی ، موسیر ، چاربیش (نوعی سبزیجات مورد استفاده در نان محلی) ، گون ، بوته های زرشک وحشی و هزار گیاه دارویی دورتر بروید که از آشنایی دیرینه مردم منطقه است. این شکوه ، زیبایی ، تنهایی دارای نوعی افسون است که چشم هر بیننده ای را مجذوب خود می کند.

نوشته شده در شنبه 22 خرداد 1400ساعت 17:57 توسط nazi


آخرين مطالب
» <-PostTitle->

 Design By : Pichak