everything

از مزایای شلیل می توان به کمک به مبارزه با سرطان ، همچنین دارای خواص ضد دیابت ، کمک به دفاع ضد سموم در بدن ، سیستم ایمنی بدن شما را بهبود بخشید ، مبارزه با هیپوکالمی ، سلامت چشم فرد را بهبود بخشید ، می تواند به سلامت قلب فرد کمک کند. همچنین می تواند به بهبود و محافظت از پوست شما کمک کند ، سیستم هضم فرد را بهبود می بخشد ، به جلوگیری از کم خونی کمک می کند ، به تنظیم جریان فشار خون کمک می کند ، به کسانی که از آسم رنج می برند و خوردن آنها بسیار خارق العاده است و غیره کمک می کند.
شلیل شبیه آلو یا هلو است اما در صورت رسیدن نارنجی یا قرمز است و پوستی صاف دارد. اندازه آنها کمی بیشتر از آلو است و تقریباً به همان اندازه هلوهای بالغ هستند. یک شلیل با اندازه متوسط حاوی 62 کالری است و منبع خوبی از تعدادی مواد معدنی ، ویتامین ها و فیبرهای غذایی است.

بتاکاروتن و ویتامین A

رنگ روشن و نارنجی و قرمز شلیل به دلیل محتوای بالای آن در بتاکاروتن است. بتاکاروتن یک آنتی اکسیدان است که به محافظت از بدن در برابر آسیب رادیکال های آزاد کمک می کند. بتاکاروتن نیز توسط بدن به ویتامین A تبدیل می شود ، اگرچه بدن بیشتر از آنچه لازم است بتا کاروتن را به ویتامین A تبدیل نمی کند. ویتامین A به ساخت و حفظ سلامت پوست ، دندان ها ، بافت استخوان ، بافت نرم و غشاهای مخاطی کمک می کند. یک شلیل متوسط شامل 471 واحد بین المللی ویتامین A در هر وعده است.

ویتامین سی

یک شلیل با اندازه متوسط حاوی 7.7 میلی گرم ویتامین C است. ویتامین C یک ویتامین محلول در آب است که برای عملکردهای مختلف در سراسر بدن مورد نیاز است. بخشی از پروتئینی را تشکیل می دهد که مسئول تولید پوست ، بافت اسکار ، تاندون ها و رباط ها است. همچنین به ترمیم غضروف ، استخوان و دندان و همچنین بهبود زخم کمک می کند. ویتامین C همچنین یک آنتی اکسیدان است که ممکن است به جلوگیری از سرطان ، بیماری های قلبی و برخی بیماری های پزشکی مانند آرتروز کمک کند. علاوه بر شلیل ، سایر میوه ها و سبزیجات حاوی مقداری ویتامین C هستند. مرکبات و توت ها از دیگر منابع سرشار از ویتامین C هستند.

فیبر رژیمی

شلیل ، چه تازه و چه خشک ، منبع خوبی از فیبر غذایی است ، که برای حفظ سلامت کلی مهم است. فیبر غذایی بخشی از گیاه است که بدن شما نمی تواند هضم کند. میوه ها و سبزیجات ، مانند غلات سبوس دار ، حبوبات و آجیل ها ، از منابع طبیعی سرشار از فیبر غذایی هستند. فیبرهای غذایی با افزودن فله به رژیم غذایی شما کمک می کنند و باعث می شوند با غذای کمتری احساس سیری کنید و در نتیجه تعداد کالری مصرفی شما کاهش یابد. فیبر همچنین به جلوگیری از یبوست کمک می کند و به هضم غذا کمک می کند. یک شلیل متوسط شامل 2.4 گرم فیبر غذایی است.

پتاسیم و سایر مواد معدنی

یک شلیل متوسط شامل 285 میلی گرم پتاسیم ، ماده معدنی مهم برای سلامت و عملکرد کلی بدن است. پتاسیم ماده معدنی است که برای عملکردهای الکتریکی و سلولی در بدن لازم است. این ماده در متابولیسم نقش دارد ، تعادل pH را تنظیم می کند ، به سنتز پروتئین کمک می کند و به هضم کربوهیدرات ها کمک می کند. همچنین حاوی مقادیر کمتری اما مفید مس ، فسفر ، منگنز و روی است.

نوشته شده در سه شنبه 5 مرداد 1400ساعت 12:05 توسط nazi


آخرين مطالب
» <-PostTitle->

 Design By : Pichak