everything

فواید لیمو برای سلامتی

خواص ضد باکتریایی و تحریک کننده ایمنی لیمو باعث شده است که میوه مورد استفاده دارویی زیادی قرار گیرد. لیمو به طور سنتی برای موارد زیر استفاده می شود:

درمان بیماری اسکوربوت (کمبود ویتامین C). لیمو لیمو ویتامین C آن را برای جلوگیری از اسکوربوت در سفرهای طولانی دریایی ایده آل کرده است.

جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا. محتوای آنتی اکسیدانی بالای لیمو می تواند به جلوگیری از بیماری و افزایش تعداد گلبول های سفید خون کمک کند.

رفع استرس و خستگی. تصور می شود که لیمو به عنوان رایحه درمانی سنتی بدن را آرام می کند.

علاوه بر این ، بسیاری از مطالعات اخیر نشان داده اند که می توان از لیمو برای موارد زیر استفاده کرد:

درمان کم خونی. لیمو می تواند به بهبود جذب آهن کمک کند ، که می تواند به افراد مبتلا به کم خونی کمک کند.

تسکین زخم های پوستی و عفونت های باکتریایی دهان. لیمو به دلیل این توانایی اغلب در دهانشویه یافت می شود. آنتی اکسیدان های موجود در آن سیستم ایمنی را تقویت کرده و تولید گلبول های سفید خون را تحریک می کند ، که می تواند به مبارزه با عفونت ها کمک کند.

به طور سنتی ، لیمو برای بهبود هضم ، تسکین حالت تهوع ، اسهال و سردرد و همچنین برای تحریک عملکرد کبد و اشتها استفاده می شود.

چگونه کار می کند

لیمو به رغم محتوای اسیدی که دارد ، قلیایی در بدن دارد و برای درمان شرایط التهابی مانند آرتریت ، که اسیدیته بیش از حد یک عامل موثر است ، مفید است.

از طرف دیگر ، روغن پوست لیمو حاوی ترکیبات ضد باکتریایی خاصی مانند 8-geranyloxypsolaren است که تا حدی مسئول اثر لیمو در درمان علائم سرماخوردگی و سرفه و همچنین مهار باکتری های دهان است که باعث پوسیدگی دندان می شود.

بیماریهای لثه

یکی از مواد مهم موجود در لیموها و سایر مرکبات ، d-limonene است که یک حلال طبیعی کلسترول است و از نظر بالینی برای حل سنگ های صفراوی حاوی کلسترول استفاده می شود. به دلیل اثر خنثی کننده اسید معده و حمایت از پریستالیز طبیعی ، از آن برای تسکین سوزش سر دل و رفلاکس معده (GERD) نیز استفاده می شود.

اسید سیتریک لیموترش یک ترکیب مهم در سوخت و ساز سوخت است. این ماده در تبدیل کربوهیدرات ها به انرژی مورد استفاده سلول ها نقش دارد. به همین دلیل ، اسید سیتریک می تواند به کاهش احساس خستگی و کاهش استرس کمک کند.

عوارض جانبی لیمو

لیمو هیچ عارضه جانبی واقعی غیر از عوارض مرتبط با حساسیت به مرکبات ندارد. با این حال ، در چنین مواردی ، مصرف لیمو می تواند بسیار خطرناک باشد ، زیرا مصرف مکرر آن می تواند باعث ایجاد شوک آنافیلاکتیک کشنده شود. با این وجود ، آلرژی به مرکبات نسبتاً نادر است و به دلیل آلودگی متقاطع ، اغلب با آلرژی های دیگر مانند آجیل یا لبنیات اشتباه گرفته می شود.

تغذیه لیمو

لیمو منبع عالی ویتامین C (اسید اسکوربیک) است. این ویتامین آنتی اکسیدان مسئول بیشتر خواص تقویت کننده لیمو و همچنین تحریک تولید گلبول های سفید خون است که به بدن در مبارزه با عفونت ها کمک می کند.

اسید اسکوربیک موجود در لیموها نقش اساسی در بازسازی ویتامین E از طریق اکسید شده آن و بهبود جذب آهن دارد.

سایر مواد مغذی مهم لیموها ، اگرچه به مقدار کم ، آهن ، پتاسیم ، مس و ویتامین های کمپلکس B هستند.

داروهای گیاهی و مکمل ها

عصاره مایع. عصاره پوست لیمو را می توان به صورت موضعی برای از بین بردن زخم های پوستی ، اسکوربوت ، التهاب لثه و سایر مشکلات دهانی استفاده کرد.

اسانس. از طریق فشار دادن پوست لیمو ، این فرم درمانی می تواند به صورت خوراکی و موضعی برای درمان زخم های پوستی و بیماری های پوستی مانند آکنه استفاده شود.
کپسول اسید اسکوربیک لیمو نیز در بسیاری از مکمل های غذایی یافت می شود.

سایر کاربردهای لیمو

تمیز کردن. لیمو علاوه بر مزایای فیزیکی ، یک ماده پاک کننده عالی نیز هست. آب میوه می تواند ظروف آشپزخانه را خوشبو کرده ، بو بدهد ، چربی را از بین ببرد ، ضدعفونی کرده و چربی را حل کند و آن را به یک جزء ایده آل در محصولات بهداشتی و همچنین داروهای خانگی تبدیل کند.

عطر. عطرها بعضاً از نظر رایحه معطر می شوند ، زیرا با پاکیزگی و طراوت همراه است.

قدرت. مطالعات علمی نشان می دهد که لیمو می تواند با اتصال آن به الکترودها منبع احتمالی برق باشد.

نوشته شده در سه شنبه 19 مرداد 1400ساعت 12:02 توسط nazi


آخرين مطالب
» <-PostTitle->

 Design By : Pichak