everything

خانواده، گروهی از افراد که از طریق پیوندهای ازدواج، خون یا فرزندخواندگی متحد شده‌اند، خانواده‌ای مجرد را تشکیل می‌دهند و در موقعیت‌های اجتماعی مربوط به خود، معمولاً موقعیت‌های همسر، والدین، فرزندان و خواهران و برادران با یکدیگر تعامل دارند. گروه خانواده باید از یک خانواده متمایز شود، که ممکن است شامل افراد شبانه روزی و اتاق نشینان باشد که یک محل سکونت مشترک دارند. همچنین باید از خویشاوند (که به خطوط خونی نیز مربوط می شود) متمایز شود، زیرا ممکن است یک خویشاوند به چند خانواده تقسیم شود. غالباً خانواده از زوج ازدواج متمایز نمی شود، اما جوهر گروه خانواده رابطه والد و فرزند است که ممکن است در بسیاری از زوج های ازدواج وجود نداشته باشد.
بنابراین، در ابتدایی ترین حالت، یک خانواده از یک فرد بالغ و فرزندان او تشکیل شده است. معمولاً از دو بزرگسال متاهل، معمولاً یک مرد و یک زن (تقریباً همیشه از دودمان متفاوت و غیر خونی) به همراه فرزندانشان تشکیل شده است که معمولاً در یک خانه خصوصی و جداگانه زندگی می کنند. اعتقاد بر این است که این نوع واحد، که به طور خاص به عنوان خانواده هسته ای شناخته می شود، قدیمی ترین نوع از خانواده های موجود است. گاهی خانواده نه تنها شامل والدین و فرزندان مجرد آنها که در خانه زندگی می کنند، بلکه فرزندان متاهل، همسران و فرزندان آنها و احتمالاً افراد مسن تحت تکفل را نیز شامل می شود. چنین ترتیبی، خانواده گسترده نامیده می شود
در بهترین حالت، خانواده کارکردهای ارزشمند مختلفی را برای اعضای خود انجام می دهد. شاید مهمتر از همه، امنیت عاطفی و روانی، به ویژه از طریق گرما، عشق و همراهی که زندگی مشترک بین همسران و به نوبه خود بین آنها و فرزندانشان ایجاد می کند، فراهم می کند. خانواده همچنین با نهادینه کردن تولید مثل و با ارائه رهنمودهایی برای تنظیم رفتار جنسی، کارکرد اجتماعی و سیاسی ارزشمندی را فراهم می کند. خانواده علاوه بر این، کارکردهای اجتماعی مفید دیگری مانند تربیت و اجتماعی کردن کودکان را همراه با فعالیت های بشردوستانه مانند مراقبت از اعضای خود در هنگام بیماری یا ناتوانی فراهم می کند. در بعد اقتصادی، خانواده برای اعضای خود غذا، سرپناه، پوشاک و امنیت جسمانی فراهم می کند که برخی از آنها ممکن است خیلی جوان یا خیلی پیر باشند و نتوانند مایحتاج اولیه زندگی را تامین کنند. در نهایت، در بعد اجتماعی، خانواده ممکن است در خدمت ارتقای نظم و ثبات در کل جامعه باشد.

نوشته شده در چهارشنبه 26 مرداد 1401ساعت 21:52 توسط nazi|


آخرين مطالب
» <-PostTitle->

 Design By : Pichak