everything

جو دو سر از سالم ترین غلات روی زمین است. آنها غلات کامل فاقد گلوتن و منبع بسیار خوبی از ویتامین ها ، مواد معدنی ، فیبر و آنتی اکسیدان های مهم هستند. مطالعات نشان می دهدو جو دوسر فواید زیادی برای سلامتی دارند.این موارد شامل کاهش وزن ، کاهش سطح قند خون و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی است.در اینجا 6 مزایای بهداشتی مبتنی بر شواهد مصرف بلغور جو دوسر آورده شده است.

جو دوسر چیست؟

جو دوسر یک ماده غذایی کامل است که از نظر علمی به عنوان Avena sativa شناخته می شود.بلغور جو دوسر ، سالم ترین و کامل ترین شکل جو دوسر ، مدت زمان زیادی برای پختن لازم دارد.جو دوسر فوری (سریع) فرآوری شده ترین نوع است. در حالی که برای پخت کوتاه ترین زمان لازم است ، ممکن است بافت آن نرم باشد.جو دوسر را معمولاً به عنوان بلغور جو دوسر ، که از جوشاندن جو دو سر در آب یا شیر تهیه می شود ، می خورند. از غلات جو دوسر اغلب به عنوان فرنی یاد می شود.

1. جو دوسر فوق العاده مغذی است

ترکیب مواد مغذی جو دوسر کاملا متعادل است.آنها منبع خوبی از کربوهیدرات و فیبر هستند ، از جمله فیبر قدرتمند بتا گلوکان.
آنها همچنین حاوی پروتئین و چربی بیشتری نسبت به اکثر غلات هستند.جو دو سر مملو از ویتامین ها ، مواد معدنی و ترکیبات گیاهی آنتی اکسیدان است.

2. جو دوسر غنی از آنتی اکسیدان ها ، از جمله آوانانترامیدها است

جو دوسر کل حاوی آنتی اکسیدان و ترکیبات گیاهی مفیدی به نام پلی فنول است. قابل توجه ترین گروه منحصر به فرد آنتی اکسیدان به نام avenanthramides است که تقریباً فقط در جو دوسر یافت می شود.آوانانترامیدها ممکن است با افزایش تولید اکسید نیتریک به کاهش سطح فشار خون کمک کنند. این مولکول گاز به اتساع رگهای خونی کمک می کند و منجر به جریان خون بهتر می شود.علاوه بر این ،آونانترامیدها دارای اثرات ضد التهابی و ضد خارش هستند.اسید فرولیک نیز در جو دوسر به مقدار زیاد یافت می شود. این آنتی اکسیدان دیگری است.

3. آنها می توانند سطح کلسترول را کاهش دهند و از کلسترول LDL در برابر آسیب محافظت کنند

بیماری قلبی علت اصلی مرگ و میر در سطح جهانی است. یکی از عوامل خطر عمده ، افزایش کلسترول خون است.بسیاری از مطالعات نشان داده اند که فیبر بتا گلوکان موجود در جو دوسر در کاهش سطح کلسترول کل و LDL موثر است.بتاگلوکان ممکن است باعث دفع صفرا غنی از کلسترول شود و در نتیجه سطح کلسترول در گردش خون را کاهش دهد.اکسیداسیون کلسترول LDL ("بد") که هنگام واکنش LDL با رادیکال های آزاد اتفاق می افتد ، مرحله مهم دیگری در پیشرفت بیماری قلبی است.این ماده در شریان ها التهاب ایجاد می کند ، به بافت ها آسیب می رساند و می تواند خطر حملات قلبی و مغزی را افزایش دهد.

4. جو دوسر می تواند کنترل قند خون را بهبود بخشددیابت نوع 2 یک بیماری شایع است که با افزایش قابل توجه قندهای خون مشخص می شود. معمولاً از کاهش حساسیت به هورمون انسولین ناشی می شود.جو دوسر ممکن است به کاهش سطح قند خون کمک کند ، به ویژه در افرادی که دارای اضافه وزن هستند یا به دیابت نوع 2 مبتلا هستند.آنها همچنین ممکن است حساسیت به انسولین را بهبود بخشند.این اثرات عمدتاً به توانایی بتا گلوکان در تشکیل ژل غلیظ نسبت داده می شود که تخلیه معده و جذب گلوکز را در خون به تأخیر می اندازد .

5. بلغور جو دوسر بسیار پر کننده است و ممکن است به شما در کاهش وزن کمک کند

بلغور جو دوسر (فرنی) نه تنها یک غذای صبحانه خوشمزه است بلکه بسیار سیرکننده است.خوردن غذاهای پر کننده ممکن است به شما کمک کند کالری کمتری مصرف کنید و وزن کم کنید. با تاخیر در زمانی که معده شما از غذا خالی می کند ، بتا گلوکان موجود در بلغور جو دوسر ممکن است احساس سیری شما را افزایش دهد.

6. آنها ممکن است خطر آسم در کودکان را کاهش دهند

آسم شایع ترین بیماری مزمن در کودکان است.این یک اختلال التهابی در مجاری تنفسی است - لوله هایی که هوا را به ریه های شخص منتقل می کنند.اگرچه همه کودکان علائم یکسانی ندارند ، اما بسیاری از آنها سرفه های مکرر ، خس خس سینه و تنگی نفس را تجربه می کنند.بسیاری از محققان معتقدند که معرفی زودهنگام غذاهای جامد ممکن است خطر ابتلا به آسم در کودک و سایر بیماری های آلرژیک را افزایش دهد.با این حال ، مطالعات نشان می دهد که این مورد در همه غذاها صدق نمی کند. به عنوان مثال ، معرفی زودهنگام جو دوسر ممکن است در واقع محافظ باشد.یک مطالعه گزارش داد که تغذیه جو دوسر به نوزادان قبل از 6 ماهگی با کاهش خطر آسم در کودکان ارتباط دارد.

جو دوسر به طرز باورنکردنی برای شما مفید است جو دوسر یک ماده غذایی فوق العاده مغذی است که همراه با ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های مهم است. علاوه بر این ، آنها در مقایسه با سایر غلات دارای فیبر و پروتئین زیادی هستند. جو دوسر حاوی برخی از اجزای منحصر به فرد است - به ویژه فیبر محلول بتاگلوکان و آنتی اکسیدان هایی به نام آوننترامیدها. از مزایای آن می توان به کاهش سطح قند خون و کلسترول ، محافظت در برابر تحریک پوست و کاهش یبوست اشاره کرد. علاوه بر این ، آنها بسیار سیر کننده هستند و خواص بسیاری دارند که باید آنها را به یک غذای دوستدار کاهش وزن تبدیل کند. در پایان روز ، جو دوسر از جمله مواد غذایی سالم است که می توانید بخورید.

نوشته شده در پنجشنبه 18 دی 1399ساعت 17:17 توسط nazi


آخرين مطالب
» <-PostTitle->

 Design By : Pichak